پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
علوی

حوزه/ شرکت کننده مدرسه تابستانه دارالعلم گفت: دارالعلم می بایست سال های آینده رویکرد پژوهشی بیشتری بگیرد؛ در رویکرد پژوهشی صرفا جرقه های علمی در ذهن مخاطب شکل می گیرد و مخاطب موظف است برای یافتن پاسخ به پزوهش بپردازد.

حجت الاسلام سید حسین علوی، مدرس سطح یک و دو حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، برگزاری دوره امسال مدرسه تابستانه دارالعلم را نسبت به سال قبل بهتر دانست و گفت: امسال مدرسه به صورت منسجم‌تر، محکم‌تر، مستحکم‌ و جدی‌تر با اهتمام ویژه ای پیگیری و دنبال می شود.

وی با بیان این که تعداد و تنوع مدارس نسبت به سال گذشته ارتقا یافته است، تصریح کرد: دارالعلم می بایست سال های آینده رویکرد پژوهشی بیشتری بگیرد؛ در رویکرد آموزشی در آخر مدرسه تابستان سوالات و پاسخ هایی مطرح می شود اما در رویکرد پژوهشی صرفا جرقه های علمی در ذهن مخاطب شکل می گیرد و مخاطب موظف است برای یافتن پاسخ به صورت مبسوط به پژوهش بپردازد و به نقاط نامعلوم و مبهم و گنگ موضوع با پژوهش احاطه و دسترسی یابد.

شرکت کننده مدرسه دارالعلم با بیان این که مدرسه تابستانه دارالعلم به اهداف علمی خود نزدیک شده است، خاطر نشان کرد: در آموزه های دینی ما نیز سفارش اکیدی به طلب علم شده است و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که طلاب با اهتمام به مغتنم دانستن عمر طلبگی خویش، ایام مهم تابستان را غفلت نورزند و در شرائطی که نگاه همه عالم به جمهوری اسلامی و علوم دینی است، با جد و جهد و تلاش مضاعف نسبت به دریافت و کسب علوم دینی تلاش کند.

حجت الاسلام علوی با بیان این که حوزه پژوهش محور نباید خود را جدا و منفک از آموزش ببیند، بیان کرد: دست اندرکاران این مدرسه تابستانه برای رویکرد پژوهش محور دوره در سال های آینده تدابیری را بیاندیشند و تلاش کنند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha